رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیماری فشارخون بالا با بروز دیابت و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط مستقیم دارد.

فشارخون بالا خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد

علیرضا زالی افزود: بیماری پرفشاری خون یکی از ریسک فاکتورها برای بیماری قلبی و عروقی، بیماری مزمن کلیوی و مرگ‌ومیر ناشی از آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه بیماری پرفشاری خون یکی از بیماری‌های شایع غیر واگیر در دنیا محسوب می‌شود، گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیماری فشار خون بالا با بروز دیابت  ارتباط مستقیم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده، بیماری فشار خون بالا در بین گروه سنی ۲۰ تا ۶۹ سال حدود ۲۲ درصد است که از این تعداد ۳۶ درصد تحت درمان با دارو هستند.

زالی ادامه داد: در مطالعه‌ای که انجام شده حدود ۵۰ درصد از بیماری پرفشاری‌خون خود اطلاع نداشته‌اند که  این موضوع ضرورت اقدامات تشخیصی بهتر در زمینه بیماری فشارخون بالا درکشور را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد:مطلعات متعدد نشان می‌دهد که فشار خون بالا ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به میزان بیش از ۲ برابر افزایش خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.